dag 1 - en bild på mig + 10 fakta om mig

 


denna bild är tagen på mig på midsommarafton 2012! jag tycker själv att den är väligt fin för en gångs skull haha!
1. Jag har ett sorts tix att jag knäcker fingrar, rygg, nacken, fotleder & tår. vet att det kankse inte är så bra men tycker att det är så fruktansvärt skönt! haha, många säger att jag måste sluta med det men det går bara inte. 
2. Jag älskaaaaar Ulrik Munther & tycker att han är otrolig söt när han sjunger & har en fantastisk röst! jag älska r verkligen honom för han sjunger verkligen sin musik rakt från hjärtat!! 
3. När jag blir/är arg så tar jag ut min ilska med att gråta, det är för jag har inte det modet att skrika på någon, utan det är då mina tårar kommer istället! 
4. När jag saknar någon väldigt mycket & inte får träffa den så blir jag väldigt väldigt glad när jag träffar den så jag börjar gråta, det är bara för vad jag än gör nästan så börjar jag gråta, det kan vara glädjetårar eller ledsentårar! 
5. Jag är halv finsk, så jag har ganska mycket finskt påbro, men jag kan inte prata flytande finska utan bara fraser och vissa ord. Min mamma kommer ifrån finland & det tycker jag är coolt! haha
6. Jag har väldigt svårt att bara sitta hemma en hel dag för då blir jag arg/sur/irriterad och då förstörs hela den dagen, så helst vill jag åka någonstans eller göra nåt! men inte vara hemma iallafall för då vet jag inte vad jag gör till slut!! 
7. Jag är en ganska hurtig tjej som gillar att vara ute och gå, springa & sporta. Det kanske man inte märker på mig, men det gör jag! Jag spelar nämligen handboll & sporten tycker jag är väldigt roligt, men det finns ju som  för och nackdelar med sporter osv. En nackdel för mig är ju att jag fhar alltid en otur att skada mig... Så om jag varit borta på en cup så är det inte jag ofta jag kommer hem "hel" haha. En stukad fot oså är väll inte så farligt, för det händer att man får ganska ofta i handboll, men nu menar jag lite mer långvariga skador oså. 
8. De där men skador är ju något man inte gillar & framför allt som jag inte gillar. Det är nog för två år sen som jag var på en cup & blev puttad med raka armar och flög en bra bit och landade rätt ner på golvet med ryggen före. Jag fick en himla bra smäll där så hela min rygg knackade till, det gjorde fruktansvärt ont så jag fick åka till ett sjukhus & det gjorde bara ondare och ondare så jag trodde jag skulle bli knäpp. Men dom på sjukhuset sa sedan att det inte var något så jag fick åka tillbaka till mitt lag, för cupen var ju inte slut än, eller jo, för min del var den ju slut då, men inte för alla andra i laget som fick ha kul & slippa gå runt och gråta hela tiden. Men allt eftersom tiden gjck så sökte vi upp en sjukgymnast & han sa direkt att det var något fel på min rygg & efter det har inte min rygg blivit bra, så jag går fortfarande hos honom & ska snart tillbaka till sjukhuset för att dom ska kolla på den igen. Men det har alltså gått 2 hela år & min jäkla rygg har fortfarande inte blivit bra så jag har inte fått spela handboll på heeeela sommaren och vet heller inte när jag ska få börja igen!! Jag saknar sporten & lite laget...
9. Jag är en riktigt liten gottegris som gillar att äta jordgubbar doppade i choklad på sommaren, lösgodis, dricka energidricka. Men om man istället ska tänka på mat så är grillat, tacos, mormors spaggetti & köttfärssås & även wrapar på donken! HAHAH jag är lik min far som också är en gottegris! 
10. Jag har en bästa vän som heter Elvira & är även min granne, vi träffades för ungefär första gången när jag var 3 år. det är hela 10 år sen!! Tiden går fort & vi har hunnit med så himla mycket skoj tillsammans, det har varit så otroligt bra alltihop. Hade jag aldrig lärt känna dig & sedan en dag märkt hur snäll & underbar tjej du var skulle jag känna mig så himla besviken, för att jag lärde känna dig är så himla bra! du fyller verkligen mina dagar med kärlek & glädje och jag vill aldrig att våran 10 års vänskap ska försvinna! det skiljer 3 år på oss men det spelar ingen roll, jag älskar dig så otroligt mycket & jag vill bara tacka så hemskt himka mycket att vi träffades när jag bara var 3 år gammal. jag känner på mig & vet att vi redan då kände att detta kommer bli så himla bra tillsammans! då hade vi rätt för du är så himla bra på alla sätt & vis! JAG ÄLSKAR DIG! jag kommer sakna dig nu, min ängel ha det nu sa bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0